lördag 29 december 2012

Student LO ......

Då var det dags att göra en LO igen, har inte
gjort en enda sen i våras då jag gjorde ett helt album
med 22 LO:s inuti, som sonen fick i studentpresent.
 Blev ganska trött på det, men kände att det är dax att fortsätta med
 albumet nu igen, och tog chansen då .http://www.svenskscrapbooking.se
har utmaningar och skisser man ska följa. Tog det som en utmaning
eller om man ska kalla det ett tecken :)
Så här ser skissen ut.

 Bild


Och det här är min tolkning av den jätte fina skissen.


En riktigt glad kille som kom ut från skolan. Har gjort ramar runt korten som jag
 färgat in med chalks och ruggat upp kanterna på så de ser  lite gamla ut.
Sen satte jag en text "studenten -12" som rubrik.



Dom små glada och hoppande grodorna får vara istället för
ugglorna och texten istället för trädet.
Och vilken student är inte bra? Har ju gått i skolan
i evigheter (enligt dom själva i alla fall).


Ballonger måste man ju ha när det är student, satte lite silver
snören under dessa och en liten rosett i akryl över snörena.
 Dom riktiga ballongerna på festen gick sönder i massor när vi var
borta på skolan och tittade, så när vi kom hem var det bara att
börja om och blåsa upp nya ballonger :)


Självklart ska en av sonens bästa vänner vara med på hans LO.
Ville göra det kortet lite annorlunda och satte på hampatråd
(tror jag det heter) runt kortet som en slags ram.
Det här var ju så kul att göra nu när det snöar och är mörkt,
man minns ju tillbaka hur fint väder det var och vad roligt
det var. Och bäst av allt kommer jag ihåg vad glad sonen var:)
Och det är ett minne för livet.........

1 kommentar:

  1. Nej, men oooh! Var det DIN, den här underbara LO-n?! Har ju kommenterat den på annat ställe, men gör det gärna igen, för den här verkligen härlig! Så fint pynt och underbara foton. Ett riktigt fint minne bevarat på ett toppensätt för framtiden!

    Gott nytt år till dej och de dina!

    SvaraRadera