tisdag 20 maj 2014

Morsdagsalster..... tavla..

Som vanligt långt mellan inläggen, men som dom säger:
"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" :)
Ett långt inlägg med många bilder idag :)


Detta är en canvas som jag lagt flera lager med gesso på och lite 
dekorationer som jag satte på innan gessot.


Här har jag satt på lite mer dekorationer och lagt på lite mer gesso, 
sen har jag målat allt med vit akrylfärg två gånger.


På denna bild så har jag lagt på några olika nyanser med 
Inka gold från viva dekor, tog den bilden som det verkligen 
syns hur det glittrar och blänker på. Skrev ut en fin text, 
en dikt till mamma som jag hittade på nätet, 
sen chalkade jag kanterna och rev papperet så 
det ser lite gammalt ut. Lite fler dekorationer blev det också :)

Jag kunde inte bestämma vilken av bilderna på den färdiga tavlan 
jag skulle ta, så då blev det två. Var jättesvårt att fota något 
som var så mycket större (41x33cm) än ett kort. Det är lite 
synd att man inte kan fota så det syns vad fin den är i verkligheten.
Så därför blir det många foton på olika delar av tavlan :)


Hade tänkt sätta en ram runt den men kände att det inte skulle 
pass så bra så då limmade jag på en handgjord spets runt hela 
ramen på tavlan.


Här är texten som är skriven av Siv Andersson.

EN MOR

En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma...
Din alldeles unika
högt älskade mamma.

Jag ändrade bara den sista raden till
 "Min alldeles unika högt älskade mamma"


Här är blomarrangemanget under texten.


Ett änglahänge eftersom min mamma är en riktig ängel, 
som verkligen alltid ställer upp för mig.

Ett till blomsterarrangemang med lite olika hängen.


En liten ram med texten "Till mamma" som 
jag använde crackle accents till, det va ju lite synd 
att det krackelerade precis så texten nästan inte syns. 
Jag hade så klart på stickles på flera ställen på dekorationerna.

Det var väl det hela :) Den här var så himla rolig att göra 
så det kommer absolut att bli flera tavlor i framtiden. 
Det tar ett tag att göra men är värt det i slutändan, 
jag blev faktiskt väldigt nöjd och jag tror och hoppas att min 
mamma kommer bli glad för den :)

PS. Det hände något JÄTTEROLIGT för mej:) Jag visade tjejen
som jag köpte färger av på Gävlemässan
 och färgerna använde jag på tavlan, ett kort på
tavlan och hon tyckte det var så fint så hon frågade
om jag inte ville vara GDT på hennes blogg, och det är ju klart
att jag ville det, jag känner mej väldigt hedrad av erbjudandet :)
Det är faktiskt första gången jag är GDT (guest design team)
överhuvudtaget, så då blir man ju så stolt :)
Och tjejen är ingen mindre än Gunilla Helihak, hon
har butik och åker på mässor och hon hjälpte mej
verkligen när jag handlade av henne och gav mej bra tips.
Här är en länk till Helihaks blogg och till  Helihaks butik. DS

Tänkte vara med i några tävlingar med den också:

7 kommentarer:

  1. Gorgeous card, love the flowers. Thanks for playing along with us at clear it Out Tuesday for the Vintage challenge.

    SvaraRadera
  2. Love all the texture you have made in this project. Thanks for joining us at Creative Fingers this week - good luck x

    SvaraRadera
  3. Beautiful project. Thanks for joining us at Craft Your Passion! :)

    Petya DT

    SvaraRadera
  4. Oh, what a beautiful creation! Very glad you joined in the Simply Create Too "Anything But a Card Challenge" & hope you enter our new challenge tomorrow.

    Diane
    Simply Create Too Design Team
    http://DianesDigitalDesigns.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. So many pretty details. Thanks for joining us at Simply Create Too.

    SvaraRadera
  6. This is lovely! Thanks for joining our vintage/pearl challenge at the Clear it out blog. See you Tuesday for a new challenge.

    SvaraRadera
  7. Snyggt!
    Gillar dina hängen och de fina blommorna :)
    :) Grattis till GDT, roligt.

    SvaraRadera