fredag 28 december 2012

Nytt år....

Nu är det nära, det nya året närmar sig med stormsteg.
Egentligen så spelar det ingen roll för mig med nyårsafton, 
jag ska ju jobba då.
Fick ändå lust att vara med på några av svenskscrapbooking.se
utmaningar. Har aldrig altrat någonting men fick sån lust att
prova med att altra ett champagneglas som var ena utmaningen.
Och det var ju jätte kul att göra.


Så här såg det ut från första början.
Jag tyckte att det skulle vara lite lyxigt, det är ju ändå ett
champagneglas och nyår. Så jag började med att sätta en slinga runt hela glaset i sliver.




Sen stansade jag ut fjärilar och satte på lim och 
doppade sedan dom i glitter, silver på några och vitt på några.
Jag fortsatte med lite svarta rosor och hade små silvriga blommor
under varje ros.
Jag satte rosorna efter den silvriga slingan som jag började med, 
och placerade fjärilarna på varsin sida om "blomrankan".



Sen placerade jag ut lite svarta pearls som jag färgat med 
min svarta promaker eftersom jag inte hade några svarta hemma, 
och det funkade ju jätte bra man kan ju färga dom i vilken färg man 
vill och den både täcker bra och sitter bra.
 Tror däremot att man bör undvika att diska glaset;)

Skulle inte ha något emot att vara ledig på nyårsafton och sätta på
sig den "lilla svarta" och lite silver smycken, så man matchar
glaset :) inte skulle det göra något om man fick lite att dricka ut det heller.
Men men vad är väl en bal på slottet...................;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar