tisdag 30 april 2013

Länge sen nu...

Nu va det länge sen jag gjorde ett inlägg på bloggen,
 måste bara skärpa mig :)
Jag var på en bloggrunda för att få lite inspiration, och då såg jag att två tjejer
 Onkis och Lisa-olsi som hade en dubbel utmaning med jätte fina
 skisser och fick sån lust att vara med på denna utmaning. 
Det va inte lätt att få till det men tycker att
resultatet vart ganska bra.

Här kommer den första utmaningen som är Onkis, skissen ser ut så här:
Den skulle vara i silver och vit och eventuellt en färg till.

 

Min tolkning:

 
Hade tänkt detta som ett Babykort eller dopkort, man kan ju byta ut "bannern" om 
man ska använda det till ett dopkort. Har använt Gesso för första gången 
runt om motivet och en massa glitter både på motivet och på Gesson. Det finns 
även en rund doily under motivet, men den försvann när jag hade 
dekorerat kortet klart (den anas på vänster sida).


Här ser man bättre allt glitter. Har färglagt Tilda med promarkers och glitterpenna,
sen hade jag på lim och strödde över en massa löst glitter, både vitt och silver.


 Blommorna i hörnet med en liten charm. Några rosor och en stor i tyg från prima, 
och en "Pearl Spray" från roxstamp, dom har så fina grejer där, personliga och 
fina stämplar har dom också.


Den lilla skeden passar så bra på barnkort och kommer från blidmålarna. Gjorde 
en tag som också blev glittrig, satte på några små silver blommor och vita/silvriga band.

Nu ska jag sätta mig och försöka göra ett till kort efter Lisa-olsis skiss, tror inte det 
blir lätt men vill ändå försöka.
Ha en jätte bra valborg alla vänner, själv ska jag jobba även denna natt :)

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du ville göra kort efter min skiss.
    Ditt kort med den söta ängeln är jättefint.
    Ha en bra Valborg.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ett fint kort med en härligt
    glittrig ängel-Tilda :)
    Kul att du är med i utmaningen.
    Ha det gott//Lisa

    SvaraRadera