söndag 25 augusti 2013

Första bröllopskortet.....

Då va det VÄLDIGT länge sen jag gjorde ett inlägg här på bloggen :)
Det är inte riktigt meningen, men det blir ju så ibland att 
man har väldigt mycket annat runt om sig, så man hinner inte riktigt med.
Detta är mitt första bröllopskort och mitt första trishutter card. 
Det är ett beställnings kort och ville göra det lite extra speciellt.
Det är lite synd, men färgerna är inte riktigt som dom som syns på
 fotona, mer ljusrosa och ljusgrått är det.


Framsidan, med en massa hjärtan och blommor.


Stämpeln med det vackra brudparet kommer från PhunnyFaces,
 deras stämplar är ju så välarbetade och fina. 
Har färglagt den med promarkers och stickles "star dust".


Kortet helt utvikt....


.......här är det uppställt. Har använt cardstock i ljusrosa och ljusgrå, det 
fanns med som önskemål från den som beställt det. Sen ville dom ha 
en bröllopstårta och mycket bling. Så det blev det, en massa stickles och silver 
och perls. Vart själv väldigt nöjd med det, om man får säga det :)


Blommor och perls, med några mini silvercharms.


Problemet var att jag hade gjort kortet modell större,
 20 X 16 blev det slutliga måttet.Jag hade ju inget kuvert, och hade
 aldrig gjort ett heller, så letade efter en tutorial 
på kuvert på google och hittade en påse istället, så då blev det en 
sådan med en massa blommor och hjärtan på, bla från prima,
 gjort i cardstock.. Kan säga att beställaren blev väldigt 
väldigt nöjd, och det är ju så himla kul att det man gör blir uppskattat. 
När jag skulle ta betalt så sa jag en summa men det vägrade hon betala,
jag fick mer än dubbelt så mycket :)

Nääe nu ska man ju snart börja med julkorten, vet inte riktigt om jag känner för det,
men det blir nog bra bara man börjar. Har ju köpt några nya stämplar så då blir det 
ju ändå roligare. Hoppas det inte ska ta sååå lång tid tills nästa gång vi hörs :)

4 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert kort, härligt du satt ihop alla vackra rosor!
    Fin stämpel och underbar färgläggning!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. men åå vilket ljuvligt kort!!

    SvaraRadera
  3. Åhh tack snälla, det är så roligt att få så fina kommentarer, värmer verkligen :)

    SvaraRadera
  4. Vilket kanonfint kort du gjort och vilken spännande vikning du använt =) Kram

    SvaraRadera