torsdag 13 juni 2013

Studenten!

Jaha då var det ett tag sen igen :)
Jag är så förkyld just nu, inte så kul med tanke på att semestern
 börjar nästa vecka. Får hoppas att antibiotikan gör sitt, då är man snart 
i form igen. Nu har det varit student firande (tycker inte det va längesen man 
va 18 och tog studenten själv :)och mina arbetskamrater 
har gjort några beställningar på kort, här är första:



Det är till tjejen som ÄLSKAR svart, så beställningen gällde att göra ett svart 
studentkort, inte helt lätt måste jag säga :) Som tur var så såg jag att hon hade
en röd sidenklänning på studentbalen, så det blev rött och svart 
 med en läcker tjej på.


Måste nog säga att jag verkligen tycker om KennyK:s stämplar, dom
är så häftiga. Det sämsta är ju att dom har ju ingen svensk student 
stämpel, men då får man ju hitta på nått själv som passar, och 
nån läckrare student får man ju leta efter :)
 Färglade henne med promarkers.


Det blev svart/rödmetallic/vita papper på hela kortet. Och 
blommorna fick bli i samma färger, sen hade jag ett hänge med 
glaspärlor som jag hittat på loppis som passade så himla bra till.


Insidan på kortet går också i svart och vitt. Bokstäverna är i foam 
och köpta på panduro. Det skulle finnas ganska mycket plats att 
skriva på så därför fick det bli två fält med lite vit och svart pearlmaker 
runt kanterna (den vita syns inte på kortet). På baksidan satte jag datum
 och en jättestor röd blomma. 
Nu blir det soffan/sängen resten av kvällen och försöka 
kurera sig med lite kladdkaka och grädde :)

Ska prova lyckan i några tävlingar också:

5 kommentarer:

  1. Awesome card! Love the colors!!! Thanks for participating in our PENNY'S PAPER-CRAFTY challenge!! Hope to see you again next week!

    ~DEANNE~
    A Little Bit O' Paper

    SvaraRadera
  2. Great card - love the image you've used and the way you've put it together.

    Thanks for joining us at Penny's.

    Helen x

    SvaraRadera
  3. Lovely card. Great idea with flowers. Thanks for playing with us at Creative Card Crew!
    Yvonne

    SvaraRadera
  4. Gorgeous card! Love the image and your design. Thanks for sharing with us at Creative card Crew. Hope you have a fabulous day!

    - Jenn DT

    SvaraRadera
  5. Tufft och fint kort,
    jag gillar ditt pärlhänge.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera