lördag 25 maj 2013

Födelsedag!

Nu närmar sig många födelsedagar, här kommer första kortet som 
är till min älskling :) Det blir många foton på kortet denna gång, 
så får försöka skriva lite mindre.


Jag vann papper från Onkis och Lisa-olsi som var så fina att jag 
kände att dom skulle passa bra till kortet.


Tilda har jag färglagt med promarkers och sen lite stickles.


Det fanns så många fina detaljer på papperna som kommer från 
Maja Design, måste bara göra lite extra detaljer av dom.
Blev små text "rullar" och sen hittade jag två jättesmå 
metall fjärilar som passade där.


Här är det två små tags (också från papperna) som jag satte band i och 
chalkade kanterna på,sen blev det lite stickles på kanterna också
 och små metall dekorationer längst upp vid banden.


Den här fina charmen köpte jag hos roxstamps, dom har verkligen fina saker.


 Insidan blev lite enklare, stämpel från vildastamps.



På den här sidan använde jag olika stämplar och även insidan 
fick papper från samma pappersblock som jag vann. Måste tacka dom 
ännu en gång för det jätte fina priset.

Tänkte anmäla detta kort till 2 tävlingar:
och
vi får se hur det går :)

9 kommentarer:

  1. Jättefint kort, snyggt med färg.
    Dina rullade pappersändar är tufft :)
    Lycka till i utmaningarna.
    Ha en skön söndag.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. A gorgeous card!! Thank you for joining our anniversary challenge at Passion for Promarkers this week, Good Luck!!

    hugs Vicky xxx

    SvaraRadera
  3. on my! that is stunning, I love the colour of her dress and all the little embellies on it.
    thank you for joining us this week over on the PFP challenge blog
    hugs Lou xxx

    SvaraRadera
  4. Gorgeous Tilda card, thank you for playing along with us on our Anniversary challenge at PFP & good luck. Jane x

    SvaraRadera
  5. A beautiful card. Love the bold blues and such pretty embellishments. Great layout and design. Thanks for entering our 4th birthday challenge at PFP, and good luck
    Eileen x

    SvaraRadera
  6. Tack för besöket....
    Trevligt med en ny blog att besöka
    Du har då gjort flera fina kort....och det som du gjorde till din sons kompis var ju "kanon"....det är svårt att göra killkort
    Ha en fin söndag
    Kram Inga

    SvaraRadera
  7. Hej Helena :)
    Thank you for joining our Vildastamps Bloghop. Thank you also for your lovely comment on my blog. I am glad you like it.
    Now i visited your blog and awwww your cretions are adorable. I like your coloring and style of your creations.

    Hope to see you again in the www

    Have a lovely Sunday
    Much Love, Dunja

    SvaraRadera
  8. Tack för besöket :)
    Jag köper ofta metalldekorationer på Facebook,
    bla av Malin (http://frulans.blogspot.se/)
    som har en sida där med en uppsjö av metalldekorationer.
    https://www.facebook.com/pages/Frulansdesign/352405014867543?fref=ts
    Ha en fin söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Va kul att du fick användning av din vinst :)
    Och till ett jättefint kort också.
    Gillar hur du har använt alla fina metall dekorationer.
    Kram!

    SvaraRadera